هدف مسواک زدن همه دندان ها از خط لثه به بالا و اطراف براکت ها است و همه سطوح دندان ها تا جای ممکن تمیز شوند. در صورتی که عاداتی مانند دندان قروچه یا سایش دندان دارید، دندان پزشکتان ممکن است به شما محافظ دندانی بدهد تا در هنگام خواب با گاز گرفتن محافظ، آسیبی به لمینت های خود وارد نکنید. و حتی برای اصلاح شکستگی ها و لب پریدگی هایی دندانی استفاده میشود. می توانید از خمیر دندان های پولیش دار برای سفید کردن کامپوزیت ها استفاده نمایید زیرا این خمیر دندان ها برای از بین بردن لکه ها از روی کامپوزیت ها کاربرد زیادی دارند اما توجه داشته باشید از جوشیرین و یا خمیر دندان دارای جوش شیرین برای کامپوزیت استفاده نکنید زیرا باعث سایش کامپوزیت ها می شود همین طور طول عمر کامپوزیت را کم می کند همچنین باعث کدر شدن کامپوزیت ها می شود. اجتناب از سیگار کشیدن و مصرف زیاد قهوه و نوشابه، بهبود وضعیت بهداشت دهانی و تغذیهی درست به پیشگیری از زرد شدن دندانها کمک میکند. لمینت به عنوان پوششی است که فقط روی دندان را در بر گرفته و اگر بهداشت دهان رعایت نشود باعث ایجاد پلاک میکروبی در آن شده و پوسیده شود.

در حالت دوم متخصص اطلاعات به دست آمده در جلسه معاینه را به یک لابراتوار ساخت پلاک ارتودنسی نامرئی در تهران می فرستد و چند روز تا چند هفته طول می کشد تا پلاک ساخته شود. پرکردگی طلا در لابراتوار ساخته میشود و سپس با سیمان دندانپزشکی در محل حفره چسبانده میشود. در چنین مواقعی مشکلاتی برای بیمار ایجاد می شود که یکی از شایع ترین این مشکلات بروز عفونت در محل دندان و یا خونریزی شدید دندان است. لمینت دندان از نظر جنس و ساخت متفاوت است و به دو نوع سرامیکی و کامپوزیتی تقسیم می شود. و ونیر سرامیکی در لابراتوارساخته می شوند و جنس آنها سرامیکی است. به گفته تولیدکنندگان، ممکن است ۱۲ هفته طول بکشد تا نتایج ظاهر شود. آنچه بسیاری از مردم ممکن است ندانند این است که برای هر یک از دندانهای از دست رفته، لزوماً به یک ایمپلنت نیاز ندارید – این دقیقاً به نسبت 1 به 1 نیست.

این نوع لمینت دندان گرگان ارزان تر و ثبات رنگ کمتری نسبت به نوع دیگر دارد اما مزیت آن نسبت به نوع دیگر این است که در آن دندان تراش کمتری می یابد. مدل کامپوزیتی ارزان تر است نسبت به مدل سرامیکی. لمینت بسیار نازک است. لمینت دقیقا مشابه آن ها بسیار نازک بوده و در عین ظرافت باعث حفظ مینا و عملکرد دندان میشود. پوست تخم مرغ یا لنزی بسیار نازک را در نظر بگیرید. در ابتدا دو بار در هفته این روش را به کار بگیرید و بعد هر ۷ تا ۱۰ روز یک بار از این روش برای سفید کردن دندان خود استفاده کنید. باکتریها از شکر موجود در مواد غذایی خاص برای تولید اسید استفاده میکنند و پس از مدتی به لایه مینا و عاج دندان آسیب میزنند. آیا جرم به دندان آسیب می رساند؟ روی دندان ها قرار می گیرند و لبخند شما را دل انگیز می سازد و به چهره شما جذابیت می بخشد.

اگر پزشکتان تشخیص دهد که لمینت برای شما گزینه مناسبی نیست می توانید از دیگر گزینه ها مثل ونیر کامپوزیت، باندینگ، ارتودنسی، سفید کردن و یا فقط تراشیدن دندان ها استفاده کنید.نکته مهم دریافت اطلاعات کافی درباره تمام این گزینه هاست تا بتوانید بهتر تصمیم گیری کنید. این عمل را بسته به میزان استفاده از دستگاه می توانید یک نوبت در طول ماه انجام دهید. سفید کردن دندان توسط بلیچینگ می تواند یک روش بسیار موثر برای روشن کردن رنگ طبیعی دندان ها بدون تراش سطح دندان باشد. زمانی که شرایط مناسبی نداشته باشید دندان پزشک از روش لیفت سینوس و پیوند استخوان برای افزایش ارتفاع فک دندان شما استفاده می کند که هزینه هر کدام به صورت جداگانه موجب افزایش قیمت ایمپلنت کامل می شود. روکشهای چینی امروزه محبوبتر شدهاند و میتوانند روی هر دندانی استفاده شوند، زیرا برای مطابقت با رنگ دندان طبیعی شما طراحی شدهاند. دندانپزشک معمولا استفاده از خمیر دندانی را به شما توصیه می کند که حاوی فلوراید باشد و مانع از ساییدگی دندان ها شود. دندانی که روی آن ترمیم لمینت انجام شده به همان اندازه پوسیده میشود که دندان طبیعی میپوسد. و یا در مرور زمان پوسیده شود که باید گفت لمینت که به درستی نصب شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *