آیا کاشت ایمپلنت محدودیت سنی دارد ؟ اگر تمام دندان های پایین شما از بین رفته باشد، با توجه به طراحی ساختار کاشت دندان ، ممکن است از دو تا شش ایمپلنت برای حمایت از دندان مصنوعی پایین دهان استفاده شود. کاشت دندان به روش دیجیتال به علت استفاده از تکنولوژی بیشتر و نیاز به تخصص بالاتر پزشک از هزینه ی بیشتری نسبت به ایمپلنت های معمولی دارند. کامپوزیت: مواد پر کننده ی کامپوزیتی به دلیل هم رنگ شدن با رنگ دندان و اینکه مشخص نمی شود دندان شما پر شده است محبوبیت فراوانی دارند. دوام پر کردگی مطمئناً وابستگی مشخص به ملاحظات بیمار و مراقبت های لازم پس از درمان در زمینه حفظ سلامت دهان و ملاقات های منظم با دندان پزشک برای بررسی وضعیت پر کردگی در دهان دارد. دندانپزشک از دندان شما به وسیله اشعه ایکس عکس گرفته تا بتواند مشخص کند که آیا دندان عقل شما نیاز به کشیدن یا درآوردن دارد یا نه.

بعد از پر کردن حفره، دندانپزشک برای اطمینان از عدم تداخل در باز و بسته شدن فک و یا عدم هماهنگی پرکردگی را چک و پولیش می کند. اولین مرحله در پر کردن حفره دندان اعمال بی حسی است. از آنجا که طی فرآیندی به شما بیحسی موضعی تزریق یا اعمال می شود. محلی که پر کردن دندان در آنجا انجام می شود. اما بر روی آنها یک پوشش قرار می دهند زیرا ممکن است که پرسلن پس از مدتی ناهموار شود. مواد کامپوزیتی همانند مواد فلزی با دوام نیستند و پس از ۵ سال نیاز به تعویض دارند, همچنین آنها نسبت به آمالگام گرانتر هستند, اگرچه قیمتی همانند طلا ندارند. همچنین , آمالگام نقره ایی می تواند در اثر انبساط و انقباض نسبت به مواد پر کننده ی دیگر اثراتی چون شکستگی دندان شما را در پی داشته باشد. از این نوع پرکننده دندان برای پر کردن دندانهای عقبی استفاده می شود. پر کردن دندان درمانی است که تقریبا همه افراد از آن استفاده کرده اند. اگر دندان پر شده به اندازه کافی آسیب دیده، مواد غذایی و باکتری ها می توانند در زیر پر کرده گی قدیمی باعث فساد و دندان درد شوند. بعد از از بین بردن آلودگی ها و علائم ظاهری پوسیدگی، دندانپزشک محل تراش خورده را تمیز میکند.

سرامیکی: مواد پر کننده سرامیکی اغلب از پرسلن ساخته شده اند, آنها زیبا و بادوام هستند. چسب را به صورت یکنواخت بر روی بافتهایی که دندان مصنوعی روی آنها قرار می گیرد، پخش کنید. برای اینکه دندانی که قرار است پر شود از دندان های دیگر جدا باشد، دندانپزشک از یک شیلد پلاستیکی استفاده می کند. این شیلد همچنین از ورود مایعات و ذرات ریز دندان به داخل دهان و گلو جلوگیری می کند. با استفاده از این روش می توان از عوارض بی دندانی مانند اختلال در غذا خوردن ، تحلیل لثه و استخوان ناحیه بی دندان جلوگیری کرد .ایمپلنت با قرارگیری مستقیم در فک می تواند نقش دندان اصلی بیمار را ایفا کند . مصرف دخانیات به مدت طولانی و به اشکال مختلفی مانند سیگار، قلیان و سایر دخانیاتی که توتون و تنباکو جزو مواد اصلی تشکیل دهنده آنهاست، به لک شدن، بدرنگی و زردی دندان ها ختم خواهد شد. انجمن دندانپزشکی آمریکا (ADA) نظری در مورد سفید کردن دندان ها با پوست موز نداشته است. این دندانها نقش چندانی در جویدن غذا ندارند و با توجه به مشکلاتی که ذکر شد، ممکن است لازم باشد توسط دندانپزشک از فَک خارج شوند.

لمینت دندان ، پوسته هایی ظریف و شیشه ای شکل و در عین حال با استحکام بسیار بالا می باشند که برای پوشاندن و بهبود سطح رویی دندان ها به کار می رود. کیست ها ممکن است در بافت های مختلف دهان، صورت یا فک وجود داشته باشند که در اکثر موارد در ابتدا که شروع به رشد می کنند فاقد هر گونه عفونت هستند. اگر بخواهیم در رابطه با جنس ونیر کامپوزیت یا همان لمینت کامپوزیت برای شما توضیحاتی ارائه دهیم باید بدانید که جنس این ونیرهای کامپوزیتی از جنس همان موادی است که برای ترمیم رنگ دندان مورد استفاده قرار میگیرد. قرار گرفتن دندان ها در جای خود به زمان نیاز دارد. در حالی که در باقی شرایط، دندان ها مقاومت کافی برای مرتب سازی و استفاده از ونیر دندان را نخواهند داشت. برخی از دندانپزشکان همچنین نیتروژن اکسید ( که گاز خنده نامیده می شود) را برای بیماران و مراجعانی که مایل به بی حسی نیستند در نظر می گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *