لمینت دارای رنگی شفاف کاملاً شبیه به مینای دندان است. کامپوزیت دندان علاوه بر اینکه در برابر ضربه، آسیب پذیر تر است، بلکه در برابر تغییر رنگ نیز ضعیف تر از لمینت های سرامیکی می باشد. این روش معمولا برای افرادی مورد استفاده قرار می گیرد که تقریبا تمام و یا تعداد زیادی از دندان های خود را از دست داده اند. اوردنچر می تواند قدرت بیشتری به فرد برای جویدن غذاهای سفت بدهد و زیبایی سابق را به دندان ها باز می گرداند و همچنین بسیار طبیعی به نظر می رسد.این روش اوردنچر معمولا برای افرادی مورد استفاده قرار می گیرد که تقریبا تمام و یا تعداد زیادی از دندان های خود را از دست داده اند. در گذشته به افرادی که دندان های خود را به طور کامل از دست داده بودند دندان مصنوعی پیشنهاد می شد که معایبی چون لغزیدن دندان هنگام غذا خوردن و عدم توانایی در جویدن غذاهای سفت را همراه داشت.

این دندان ها می توانند فضای خالی به جا مانده از دندان های طبیعی را پر کنند و به این ترتیب بیماران اعتماد به نفس بیشتری درباره ظاهر خود خواهند داشت. در کنار همه این ها مشکلات تکلمی و افت اعتماد بنفس به دلیل نقص در زیبایی افراد از نظر روانی فشارهای زیادی را به فرد وارد می کند. البته در بیشتر مواقع به طور متوسط 4 تا 6 عدد ایمپلنت برای فک بالا و 3 تا 4 عدد نیز برای فک پایین برای جایگذاری دندان های از دست رفته در نظر می گیرند که قاعدتا هر چه تعداد ایمپلنت ها بیشتر باشد نتایج حاصل نیز موفقیت آمیز تر است. انواع مختلفی از اوردنچر وجود دارد که هر کدام مزایای خاص خود را دارد. • در این روش در قسمت هایی از فک که استخوان به اندازه کافی ندارد، می توان به عنوان طرح در نظر نگرفت و در نتیجه به پیوند استخوان نیز نیاز نخواهد بود ؛ زیرا در بعضی از مواقع منطقه ایده آل برای استقرار ایمپلنت وجود ندارد و لازم است از استخوان سایر نقاط فک استفاده شود. علاوه بر این در صورت وجود عفونت در اطراف دندان ها ممکن است جراحی دندان عقل تا درمان کامل عفونت به تعویق انداخته شود.

در ادامه این مقاله از سایت دکتر مجتبی صالحی، قصد داریم نکات لازم برای کشیدن دندانهای عقل بالا و پایین را تحلیل کنیم. در ادامه با استفاده از تکنیک افزایش روشنایی میتوانیم دندانها را سفید کنیم و روشنایی آنها را افزایش دهیم. 2. پلاک دندانی حاصل تجمع میکروبهای بیماریزا در مرز بین دندانها و دندانها و لثه ها است که به دلیل چسب به دندان می چسبند و در همان مکان با ترشح اسید باعث پوسیدگی دندان می شوند. برای سفید کردن دندانها و از بین بردن لکه های دندان، باید از محصولاتی استفاده شود که لکه های زیر مینا را نیز تحت تاثیر قرار بدهند. در روش اوردنچر بر پایه ایمپلنت و لثه، معمولا دو ایمپلنت در جای دندان نیش و یا آسیا قرار داده می شود و سپس یک میله این دو ایمپلنت را به یکدیگر وصل می کند و در نهایت محل قرار گیری پروتز به روی آن آماده می شود. دندانهای پیش و نیش دندانهای جلویی هستند که به ۴ دندان جلوی دهان که به سادگی دیده میشوند، دندانهای پیشین و دندانهای کناری آنها که تیزتر هستند دندانهای نیش میگویند. این نوع از اوردنچر شبیه ترین نوع به دندان مصنوعی سنتی است و حداقل استانداردهایی را برای افرادی که گل دندان خود را از دست داده اند را فراهم می کند.

در این موارد، یک کیت قالبگیری به شما می دهند تا در خانه روی دندان هایتان بگذارید و از شکل آن ها قالب بگیرید. علاوه بر این ممکن است برای شما قالب دندانی تهیه کنند تا کمک کند طراح بریج، بهترین شکل شما را برای بریج یا بریج های شما برای دهان شما با ویژگی های خاص خود و دندان های باقی مانده درآورد. کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان ممکن با شما تماس میگیرند. هردندانی که روکش میشود ممکن است به خاطر یک یا چند مورد از این دلایل و مزایا باشد. در حالت کلی درمان ایمپلنت ، برای رفع مشکلات ناشی از تکلم ، و تغذیه را در مواردی که حجم استخوان از بین رفته و کم شده ، به کار می رود . در روش اوردنچر بر پایه لثه ها، ایمپلنت ها مستقیما بر روی لثه های بالا و پایین کاشته می شود. در این روش ایمپلنت ها به وسیله یا از طریق تاج های تلسکوپی و یا از طریق ضمائمی به پروتز متصل می شوند. • این روش از تحلیل استخوان های فک جلوگیری می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *