دکتر صادق آقاجری متخصص جراحی لثه و ایمپلنت دندان در ایران دارای مهارت بالا و تجربه ی کافی در این زمینه می باشد . به این ترتیب، نهفتگی دندانهای عقل میتواند عامل بسیاری از عفونتهای عمومی بدن باشد. روکش فلزی: این نوع روکش که دارای مزیت های بسیاری است که آن را برای دندان های آسیا بسیار انتخاب مناسبی می­کند. این موضوع، مورد توجه افراد بسیاری قرار گرفته است. مصریان باستان بوسیلهٔ سیمهای زرّین (طلایی)، بقایای بازمانده از دندانها را به یکدیگر پیوند میدادند و از این اتصال به عنوان جایگزین دندان استفاده میکردند. زمانی که بیمار تمایل ندارد از دندان مصنوعی ثابت استفاده کند اقدام به پرداخت هزینه دندان مصنوعی تکه ای می نماید. دندانهای آسیا به سه گونه تقسیم میشوند: دندانهای آسیای کوچک، دندانهای آسیای بزرگ و دندان عقل. توجه داشته باشید استفاده از دندانهای مصنوعی نامناسب میتواند باعث افزایش سرعت تحلیل استخوان و معایب دیگری شود. به عبارت دیگر عمر سفید بودن آن کوتاه است و در صورت مصرف نوشیدنی های رنگ دار مانند چای و قهوه یا مصرف دخانیات به سرعت زرد و بد رنگ می شود. مهمترین این دلایل عبارتند از: – هر دو برای سفید کردن دندان به کار می روند اما بلیچینگ در تغییر شکل ظاهری دندان ها نقشی ندارد و فقط آنها را هر مدلی که باشند سفید می کند.

این نوع آلومینا دارای تخلخل زیادی است. شرایط زیادی برای گذاشتن روکش دندان وجود دارد، روکش های دندان علاوه بر آن که دندان را زیبا تر می کنند و فرم دندان را برای جویدن و… نصب ونیر کامپوزیت دندان بسیار آسان می باشد به گونه ای ک به دلیل سهولت در اجرای آن در یک جلسه انجام می شود اما در عین حال از حساسیت زیادی برخوردار است . در بین صداهای عجیب و غریب، زمخت و ناراحتی گاه به گاه فک، به راحتی میتوان تصور آنها را درک کرد. برای مثال انواع لمینتهای دی سیلیکات لیتیوم را میتوان برای افرادی که درگیر دندانقروچه هستند مناسب دانست. دندانپزشک میتواند از طریق رنگآمیزی خاص، رنگ پلاکها را تغییر دهد، در این صورت آنها را میتوان از رنگ سفید دندان تمایز داد. علت تفاوت قیمت بین این دو فرایند در این است که در ایمپلنت سنتی ، بعد از قرار دادن فیکسچر ، مدتی زمان باید سپری شود که ناحیه ای از لثه که پایه یا فیکسچر در آن قرار داده شده است ، بهبود یابد. در پاسخ به این سوال باید گفت ونیر کامپوزیت نه تنها پوسیدگی دندان را به دنبال ندارد، بلکه مانع پوسیده شدن دندان ها است.

علاوه بر این تیپ بزاق هر کسی در میزان رنگ گرفتن کامپوزیت موثر است . 5. آیا انجام کامپوزیت دندان در دوران بارداری خطرناک است؟ اگرچه کامپوزیت و اکثر درمان های دندانپزشکی به ویژه موارد زیبایی هیچ گونه ضرری برای دوران بارداری ندارد. ونیر کامپوزیت : همه ی ما علاقه مند به داشتن دندان های زیبایی هستیم زیرا دندان های ردیف و سفید اعتماد به نفس را افزایش و زیبایی صورت را دو چندان برابر می کند . روکش دندان به هیچ مراقبت خاصی نیاز ندارد، اما به یاد داشته باشید که دندان اصلی شما هنوز هم نیاز به مراقبت در برابر بیماریهای لثه و پوسیدگی دارد. تغییر رنگ به وجود آمده در اثر مصرف برخی دارو ها مانند آنتی بیوتیک ها از طریق بلیچینگ قابل درمان نیست. البته در صورت به وجود آمدن چنین مشکلاتی، کامپوزیت در یک جلسه قابل ترمیم است. در برخی افراد بنا به دلایل مختلفی همچون ضربه شدید به دندان ، عدم مراقبت درست از دندان ها و…

چرا که در صورتی که دندانپزشک به صورت حرفه ای کامپوزیت را روی دندان های شما قرار ندهد، ممکن است بین دندان و ونیر های کامپوزیت فاصله ایجاد شود. البته موضوعی که باید به آن توجه داشته باشید این است که مهارت دندانپزشک در اجرای کامپوزیت نیز خیلی مهم است. این ونیر مستقیما توسط دندان پزشک متخصص بر روی دندان ها شکل داده می شود و با استفاده از چسب های بسیار قوی بر روی دندان شما چسبانده می شود . کامپوزیت ونیر یک ماده ترمیم کننده همرنگ دندان است که به صورت یک لایه نازک بر روی سطح جلویی دندان توسط چسب مخصوص خود چسبانده می شود ، سپس توسط دکتر آقاجری متخصص دندان پزشکی فرم دهی می شود . موجب تغییر رنگ و بد فرم شدن دندان ها می شود . چرا که مهارت دندان پزشک بسیار حائز اهمیت است تخصص بالای او باعث فرم دهی صحیح و تطابق قیق روکش با دندان شما می شود . همانطور که گفته شد، پس از درمان با کامپوزیت لازم است مراقبت و توجه بیشتری نسبت بهداشت دهان و دندان خود داشته باشید. به طور کلی یکی از مراقبت های لازم بعد از انجام این روش، پولیش دندان است که باعث افزایش ماندگاری آن می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *