و یکی از دلایل گرانتر بودن خدمات دندانپزشکی زیبایی همین هست که بر فرض برای انجام لمینت کامپوزیتی ده دندان، ما حداقل پنج ساعت در یک پوزیشن بسیار آسیب رسان قرار میگیریم. برای جایگزین کردن دندانهای فک بالا، دندان مصنوعی شامل یک بخش به رنگ گوشت بر پایه اکریلیک است که لثهها و سقف دهان را میپوشانند. در این بخش که فضای بسیار جذاب و کودک پسند دارد نیز از جدیدترین تکنولوژیها استفاده شده است تا انجام خدمات دندانپزشکی بدون درد را برای کودکان عزیز فراهم آورد. در دندانهای مصنوعی نوع مکشی از مجموعهای از جامهای مکش کوچک استفاده میشود که از لاستیک سیلیکونی نرم ساخته شدهاند و با ملایمت بدون تحریک بافت دهان به آن میچسبند. سپس، دندان پزشک دندان و بافت لثه دور دندان شما را بی حس می کند. مراجعه منظم به دندانپزشک به حفظ بهداشت دهان و دندان کمک کرده و باعث طولانی شدن طول عمر دندانهای مصنوعی خواهد شد. ایمپلنت ها همچنین در نقش پایههایی برای متصل شدن دندانهای مصنوعی به آنها عمل می کنند؛ این امر به دندانهای مصنوعی کمک میکند تا در هنگام غذا خوردن و صحبت کردن در جای خود بماند و حرکت آن به حداقل برسد.

همچنین از نظر عاطفی نیز جایگزینی برای دندانهایی که نقش حیاتی در تصویر خوب از بدن، احساس جوانی و سلامت دارند نخواهند بود. دانشمندان یک شهابسنگ مریخی (Martian meteorite) به نام شمالغربی آفریقا ۷۰۳۴ (اندبلیواِی ۷۰۳۴) را که در صحرای بزرگ آفریقا پیدا شده بود مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. سرامیکهای زیست فعال علاوه بر اینکه برای خواص سنتی خود مورد استفاده قرار میگیرند، به دلیل فعالیت بیولوژیکی آنها، کاربرد خاصی دارند. این دو نوع روکش دندان بسیار شبیه به دندان های طبیعی می باشند ولی روکش دندان سرامیکی با جوش فلزی به دلیل قیمت مناسب تر، کاربرد بیشتری برای روکش دندان ایمپلنت شده دارد. دلیل این مراجعات تنظیم کردن دندانهای مصنوعی با بهبودی لثهها و استخوانهای اطراف آنها است. بنابراین، گریپ فروت نیز یکی از موثرترین درمان های خانگی برای آبسه دندان است. در ارتودنسی اگر تغییر موقعیت فک و یا بزرگ کردن اندازه ی آن ها مد نظر باشد، درمان را سخت تر و پیچیده تر خواهد کرد.

روکش ها و لمینت ها از ظروف چینی نازک تولید می شوند و برای همان روش ها استفاده می شوند. جرمگیری دندان با روش اولتراسونیک یک راهکار نوین در علم پزشکی است که کمک میکند تا بتوان به سادگی و با دقت بیشتری جرمهای موجود بر روی دندان را از بین برد. یک روش برای حل این مشکل ساخت یک صفحه دندان است که بر روی پایهای بر زیر آن متصل میشود. دندان های مصنوعی بر پایه ایمپلنتی بسیار شبیه به دندانهای مصنوعی آکریلیک هستند. ولی در حالت کلی، دندانپزشکان برای درمان درد دندان عقل بعد از کشیدن این قرصها را تجویز مینمایند. از انجایی که این دندان ها در زیر لثه باقی می ماند ،به همین خاطر هم می باشد که به مرور زمان پوسیده می شود و پوسیدگی دندان عقل موجب پوسیدگی دندان های دیگر هم می شود .در برخی موارد حتی برای کشیدن دندان عقل ،نیاز است که بیمار در بیمارستان بستری شود تحت عمل جراحی قرار بگیرد .از جمله دیگر عوارضی که این دندان می تواند برای فرد در پی داشته باشد ،ایجاد انحراف در دندان های دیگر می باشد . دندانهای مصنوعی فوری در همان روز کشیدن دندان نصب میشوند. وقتی میخواهید دندان خود را روکش کنید باید بدانید چه نوع روکش دندان برای این دندان شما مناسب است.

این نوع دندانهای مصنوعی هنگامی مورد استفاده قرار میگیرند که تمام دندانها افتاده باشند. دندانهای مصنوعی تجهیزاتی هستند که برای جایگزینی دندانهای از دست رفته مورد استفاده قرار میگیرند بطوری که فرد بتواند از یک رژیم غذایی سالم و لبخندی مطمئن لذت ببرد. هر دوی این راهکارها فوق العاده هستند، برای افرادی که می خواهند همزمان برای تعداد زیادی از دندان های خود در یک فک جایگزین قرار دهند. با اینکه دندانهای مصنوعی کامل برای فک پایین مشابه هستند، اما پایه اکریلیک آنها بطور معمول شکلی مانند نعل اسب دارد تا از پوشاندن زبان جلوگیری شود. اما گاهی بعضی از افراد به خاطر داشتن دندان های بد شکل, بد رنگ, فاصله دار و… نگه داشتن برخی از دندانهای طبیعی یا قرار دادن ایمپلنتهای دندان در استخوان زیر دندان مصنوعی به حفظ سلامت استخوان فک نیز کمک خواهد کرد. دندانهای جایگزین به یک پایه پلاستیکی متصل میشوند که در برخی موارد میتواند به قاب فلزی متصل باشد که وظیفهی آن نگه داشتن دندان مصنوعی در جای خود است. برخلاف بریجها، دندانهای مصنوعی جزئی میتوانند جایگزین هر تعداد دندان افتاده باشند. دندانهای مصنوعی جزئی متحرک پروتزی است که در فضاهایی که دندانها افتادهاند، قرار میگیرد. اوردنچر در بالای دندانهای طبیعی یا ایمپلنتهای دندانی قرار میگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *