روکش ایمپلنت نیر از نظر شیوه اتصال به ایمپلنت نیز به دسته مختلفی تقسیم میشود. مجموعهای از گفتاوردهای مربوط به کودک در ویکیگفتاورد موجود است. به این ترتیب، احتمال بروز هر گونه مشکل در زمان بهبود کاهش پیدا میکند. در صورت نیاز به پر کردن سطوح مختلف بر روی دندان مورد نظر، هزینه درمان افزایش پیدا خواهد کرد. همچنین دندانپزشک تان باید دندان هایتان را در فواصل زمانی کوتاه بررسی کند تا به محض یافتن کوچکترین نشانه ی خرابی در لمینت ها به آن رسیدگی کند. زمانی که ناحیه مورد نظر پس از مدت حدودا 12 ساعت بهبود پیدا کرد، شخص میتواند فعالیتهای روزانه را ادامه دهد. آیا مسواک زدن پس از پر کردن دندان امکانپذیر است؟ در پاسخ به این سوال که آیا پر کردن دندان ضرر دارد یا خیر، بایستی توجه شود که دو خطر اصلی پر کردن دندان شامل عفونت و آسیبدیدگی میباشند. آیا به تعویق انداختن پر کردن دندان برای مدت 6 ماه امکانپذیر است؟ پر کردن دندان با کامپوزیت از 5 تا 15 سال ماندگار است. بیمار بایستی از مصرف هر گونه قهوه، چای داغ یا نوشیدنیهای سرد تا زمان بهبودی خودداری کند. خودداری از مصرف مواد غذایی داغ یا سرد برای مدت حداقل چند ساعت پس از درمان جهت تثبیت پرکردگی دندان از اهمیت زیادی برخوردار است.

پس از پر کردن دندان محدودیت چندانی در مصرف مواد غذایی وجود ندارد ول مصرف مواد غذایی نرم که قند کمی دارند به افزایش سرعت بهبودی کمک میکند. برای نمونه، اگر تنها بخش فوقانی دندان به پر کردن نیاز داشته باشد، نسبت به زمانی که قسمتهای جانبی دندان نیز به پر کردن نیاز داشته باشند، به هزینه کمتری برای درمان نیاز خواهد بود. تا زمانی که به آرامی و با دقت از مسواک و نخ در اطرف دندان استفاده شود، شخص قادر خواهد بود که دهان و دندان خود را بدون هیچ مشکلی تمیز نگه دارد. زمانی که موجودات زنده خارجی بافتها را تخریب کند، آبسه شکل میگیرد. حلقههای فلزی که در اکثر مواقع دور دندان آسیای بزرگ قرار میگیرد و ارتودنتیست سیم را در داخل کانال ویژهای که روی این حلقه نصب است قرار میدهد. ارتودنسی نامرئی اکثر بزرگسالان کمتر از یک سال طول میکشد. به طور متوسط، بین شش ماه تا چهار یا پنج سال طول میکشد تا دندان به پر کردن نیاز داشته باشد. این روش درمانی ممکن است به بیش از دو هفته طول بکشد زیرا که نیاز به قالب گیری دارد. همچنین افرادی که دارای اضطراب در هنگام کار می شوند می توانند از ایمپلنت آرامبخشی یا سدیشن استفاده کنند که متخصص ایمپلنت دندان برایشان تجویز میکند.

این کار با استفاده از دارو هایی چون انواع مسکن ها، ضد دردها یا آرامبخش ها انجام می شود. مینای دندان برخی از افراد در مقایسه با مینای دندان دیگران نرمتر میباشد در نتیجه نفوذ باکتری یا اسید به دندان راحتتر انجام میشود. ماندگاری دندان پر شده تا حدی به رعایت بهداشت دهان و دندان بستگی دارد. در نتیجه امکان دارد ماندگاری پرکردگی دندان نیز از شخصی تا شخص دیگر متفاوت باشد. اگر از ما میشنوید حتما برای نصب روکش به این متخصصان مراجعه کنید و نگران قیمت روکش دندان که آن ها اعلام میکنند نباشید. زرد شدن دندان ها یکی از معایبی است که معمولا افراد درگیر دخانیات به آن دچار می شوند. مراقبت دقیق از دندانها میتواند سبب افزایش میزان ماندگاری پرکردگی دندان و جلوگیری از بروز پوسیدگی در دندانها شود. شخص باید از انجام هر گونه عملی که سبب آسیبدیدگی محل پر کردن دندان شود خودداری کند. به صورت کلی راجع به هزینههای تصویر برداری باید گفت که همه ی افراد مجبور به این عکس برداری نیستند، اما اگر دکتر با توجه به شرایط دهان و دندان تشخیص دهد که لازم است حتما عکس برداری صورت بگیرد، لازم است که چنین کاری صورت بگیرد. دکتر متخصص، طبق موقعیت دندان ها تصمیم می گیرد که کدام مدل از ایمپلنت برای فرد مناسب است.

اما باید بدانید که اسنپ آن اسمایل فقط برای فک بالا انجام می شود و هماهنگ سازی رنگ دندان های فک پایین توسط بلیچینگ انجام می شود. روکش های سرامیکی مانند پل ها و ایمپلنت ها از مواد سرامیکی رنگ دندان مانند زیرکونیا استفاده می کنند که در برابر عفونت های باکتریایی مقاوم هستند. البته با توجه به رنگ دندان و جواب دهی دندان شما این زمان تغییر می کند. میزان ماندگاری روش پر کردن دندان چقدر میباشد؟ ماندگاری پرکردگی دندان همچنین به نوع ماده پرکننده نیز بستگی دارد. اگر مینای دندان شما تیره است ، ممکن است روکش های مات بهترین انتخاب باشد. از سوی دیگر بهتر است یک کلینیک معتبر با تعرفه های مناسب پیدا کنید. درد بایستی در مدت چند هفته بهبود پیدا کند و حساسیت نیز باید پس از دو تا چهار هفته رفع شود. پس از پر کردن دندان شخص میتواند طبق روال عادی از مسواک و نخ دندان استفاده کند. ایمپلنت دندان برای دندان های شکسته سبب جلوگیری از خراب شدن دندان های مجاور میگردد یا به عبارتی نقش مراقبتی و حمایتی برای سایر دندانهای شما نیز دارد. اگر چه این عمر طولانی مدت است و گاهی ممکن است نزدیک به ده سال برسد، ولی در هر صورت ممکن است خراب شود و زیبایی دندان را کاهش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *