نکته مهم در استفاده از لمینت به عنوان روکش دندان، طول عمر بیشتر، ضخامت کم و عدم رنگ پذیری می باشد و برگشت پذیری لمینت، بخصوص لمینت همراه با لیزر که از نازک ترین لمینت دندان است، بیشتر از کامپوزیت بوده و مینای دندان نیز کمتر آسیب خواهد دید. لمینت دندان یک لایه نازک است که روی سطح جلویی دندانهای جلو را میپوشاند. به طور کلی باید به حفظ و نگهداری دندان های شیری اهمیت داده شود و این باور که این دندان ها شیری است و بعد از مدتی می افتند اشتباه بوده و میتواند عوارض جبران ناپذیری به دنبال داشته باشد . مزیت اصلی بریج های متصل شونده با رزین حفظ سلامت مواد سطح دندان، عدم نیاز یا نیاز به کمترین آماده سازی، کاهش هزینه ها، و به طور کلی، پذیرش خوب بیمار است. جنس رزین ممکن است دچار لکه یا تغییر رنگ بر دندان شود . جنس ونیر کامپوزیت از رزین ساخته خواهد شد و برای این که بتواند ظاهر طبیعی مشابه دندان را داشته باشد باید خیلی خوب پولیش شود که توسط دندانپزشک انجام میگیرد. در غیر این صورت هدف اصلی که ایجاد چسبندگی کامپوزیت ها با دندان است حاصل نمیشود.

یعنی پوسیدگی چه به میزان یک میلیمتر باشد چه چند میلیمتر باشد تا زمانی که به عصب دندان نرسد احتیاج به عصب کشی نخواهد داشت . ولی حتی اگر به اندازه نوک سوزن به عصب برسد احتیاج به عصب کشی خواهد داشت . در صورتی که برای عصب کشی تعداد زیادی از دندان های خود مشکل مالی دارید می توانید از شرایط اقساطی موجود در کلینیک بهره مند شوید. شما در این صورت می توانید اطمینان حاصل کنید که دندانپزشک شما دوره های آموزشی کافی برای انجام ایمپلنت دندان را دیده است. بعد می توانید دهان خود را آب بکشید. در صورت امکان، جویدن را به سمت مخالف دهان خود محول کنید. پلاک دندان در کنار پلاک میتواند باعث به وجود آمدن بیماری لثه شود. کیست ها یک واکنش بدن به یک بیماری هستند و معمولا نسبتا آرام رشد می کنند. دندان عقل می تواند یک عضو جدید در بدن ما باشد و سال ها با همراه باشد. در صورتی که از امالگام برای پر کردن و ترمیم دندان استفاده شود هزینه عصب کشی افزایش می یابد. این آلیاژ عامل کاهنده در کاهنده جونز است که در شیمی تحلیلی استفاده میشود.

یکی از روشهای زیبا کردن لبخند و دستیابی به لبخندی زیبا کامپوزیت ونیر سرامیکی است که این روز ها طرفداران زیادی را از گروهای مختلف به خود جلب کرده است و هرروزه بر شمار مخاطبان این درمان افزوده میشود. کامپوزیت نسبت به آمالگام ارزانتر است. حساسیت های دندانی در صورت استفاده از کامپوزیت ها کمتر از آمالگام خواهد بود. ونیر دندان دارای دو نوع است که مورد استفاده قرار میگیرد: نوع اول ونیر کامپوزیت و نوع دوم ونیر سرامیکی است که به آن پورسلین یا چینی نیز گفته میشود و با این نام ها نیز شناخته شده هستند . برای پیشگیری از لکه روی روکش های چینی نیازی به تنظیم رژیم غذایی خود ندارید. از این نکات برای پیشگیری از آسیب بیشتر و ناراحتی استفاده کنید. عواملی چون نیاز به استفاده از روکش تاثیر بسیار زیادی در قیمت تمام شده عصب کشی دندان دارد. زیرا در ظاهر پوسیدگی ممکن است کم به نظر برسد ولی ممکن است به عصب رسیده باشد . بسته های یخ را به طور متناوب ( 20 دقیقه بگذارید و 20 دقیقه بردارید) بمالید تا تورم، کبودی یا هر گونه ناراحتی را به حداقل برسانید.اگر دندانتان عفونی شده، دندان پزشک ممکن است از شما بخواهد که از مالش گرم و مرطوب به جای یخ استفاده کنید.

این قابها را که به طور مستقیم یا از طریق دندان پزشک میتوان تهیه کرد، از طریق پر کردن یک وسیله گارد دهان با یک ژل سفید کننده دندان حاوی یک ماده سفید کننده پراکسیدی عمل میکنند. پس توصیه می شود به طور منظم برای چک کردن دندان ها به دندانپزشک خود مراجعه کنید تا در مراحل اولیه تشخیص صورت گرفته و درمان شروع شود . پس از آن، ممکن است برآمدگی یا برجستگی قابل مشاهدهای را روی فک ایجاد کند. دندانپزشک دلیل ایجاد کیست لثه را پس از معاینه و تشخیص توضیح میدهد. بنابراین نباید از ظاهر دندان برای تشخیص پوسیدگی قضاوت کرد . ترمیمهای دیگر، مانند انواع بریج دندانی و دندان مصنوعی، باید هر 10 ـ 5 سال یکبار عوض شود و بنابراین در درازمدت نیاز به صرف وقت و هزینه بیشتری دارد. سایر انواع رشد غیرعادی (اما غیر سرطانی) بافت نیز کیست نامیده میشوند. معمولا به علت مصرف انواع نوشیدنی ها از جمله قهوه و چای، بالا رفتن سن، کشیدن سیگار و حتی ژنتیک دندان ها بد رنگ می شوند. در همین صورت اگر که مواد حاوی رنگدانه زیاد مانند قهوه زیاد مصرف میکنید بهتر است تا در استفاده از ونیر کامپوزیت دندان تجدید نظر کرده و از آن استفاده نکنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *